Álmatlanság, miként segíthet a reiki ebben?

Álmatlanság miként segíthet a reiki ebben.

A rohanó életvitel és stressz miatt az álmatlanság és az elalvással járó nehézségek, az alvászavar egyre több embert érint napjainkban. Talán veled is előfordult, hogy számoltad a bárányokat, azonban az álom csak nem jött a szemedre. A pihentető alvás esszenciális a mindennapokra nézve, hogy kellően energikus és szellemileg aktív lehessél. Ezért, ha ilyen problémával küzdesz, mindenképp érdemes komolyan venni és megtalálni a megoldást, mely tippek között a reikit is megtalálod.

A pihentető alvás faktorai és tippek az álmatlanság ellen

Életünk közel egyharmadát átalusszuk, mely felelős a testi-lelki regenerálódásért, a napközben ért fáradtság kipihenéséért, hogy feltöltődve egy új napot kezdhessünk másnap reggel. Kevésbé ismert tény, hogy az idegrendszer egészséges működéséhez is nagyon fontos a nyugodt alvás, ennek hiánya a fáradtság mellett levertséget, tompaságot, nehézkes gondolkodást, memória problémákat, motiváció hiányát és gyenge teljesítő képességet okoz. Az alvás megvonása, zavara komoly problémákat okozhat a mindennapokban.

Az álmatlanság okai és kezelésük

A túlalvás is okozhat problémát, ha hosszabbra nyúlt a délutáni szieszta, mint szükséges lenne. Ugyanúgy egy éjszakázás utáni délig alvás is felborítja azt a ritmust, hogy este 10-11 körül ágyba bújjál mert egyszerűen nem vagy kellőképp fáradt. Megfelelő taktika lehet a túlalvás kerülése és inkább a kevesebb alvást követően időben lefeküdni, garantáltan nem lesz gond az elalvással.

A fizikai aktivitás hiánya is okozhatja a nehéz elalvást.  Egy dinamikus séta a szabadban, egy jó edzés után mindig édes lesz a pihenés. Hasonlóan a kielégítő szex is olyan tevékenység, ami felszabadítja az endorfinokat és segíti az elalvást.

A túl sok fizikai inger szintén nem kedvez a relaxált állapot megteremtéséhez. Ezért ha jól szeretnél aludni már a lefekvés előtt pár órával kapcsold ki a TV-t, a pörgős zenét, az erős fényeket. Az alkohol, bár eltompít, de szintén megzavarhatja az alvás természetes ritmusát. Az ingerszegény környezet, a fény hiánya elősegíti az alvásra készülődést, érdemes ilyenkor már mellőzni a számítógépezést vagy épp a közösségi oldalak pörgetését, mert stimulálják az agyat.

A rutin mellőzése is lehet probléma. Akkor teszed jól, ha nagyjából azonos időben fekszel le és kelsz fel, így ez egy szokássá válik. Az esti rutinod része lehet egy forró fürdő vagy épp a másnapra tervezett ruhák kikészítése vagy épp egy forró nyugtató tea elkortyolása. A kényelmes ágy, a kiszellőztetett, hűvös szoba ideális feltételeket teremt az elalváshoz. A napi rutinod része lehet a légzőgyakorlatok, a meditáció vagy épp a reiki önkezelés végzése is.

Ha ennek ellenére is nehéz elaludni…

Érdemes lehet megfontolni néhány étrend kiegészítő szedését, mely bár nem helyettesítik az alváshoz szükséges jó rutinokat, azonban képesek támogatni a nyugodt elalvást.

  • A magnézium felelős az izmok lazaságáért, ennek hiányában a szervezet nehezebben küzd meg a stresszel, néhány esetben fogcsikorgás, nyugtalan láb szindróma, horkolás is kialakulhat.
  • Számos gyógynövény tea főzete kiváló segítség az alvás zavarainak a megoldásában: citromfű, levendula, macskagyökér, orbáncfű és komló.
  • Néhány ember szerint a cbd olaj segít alvászavarok esetén, szintén csökkenti a szorongás és depresszió tüneteit, melyről a cbdoazis.hu oldalán tudhatsz meg többet.
  • Számos házi praktika ismert még, amit sokan alkalmaznak: az ayurvéda az alvás támogatására ajánlja a kömény teáját, a szerecsendiónak, sáfránynak szintén nyugtató hatást tulajdonítanak. A banán és tej triptofán nevű aminosav tartalma megnöveli a szerotonin szintet, ezzel szabályozza az alvásmintát. A görögszénamag szintén csökkenti a szorongást, az álmatlanságot és a szédülést.

Miért lehet segítség a reiki az alvászavar kezelésében?

Az alvás problémák nagy részét a sok stressz és túlgondolás, agyalás témaköre generálja a legtöbb esetben. A reiki egy olyan japán módszer, ami ebben tud neked egy hatékony segítséget nyújtani. E technika gyakorlása ráirányítja a figyelmet arra, hogy az elme egyensúlya alapvetően befolyásolja a fizikai test állapotát és a mindennapos közérzetet.

A külső fizikai ingerek lecsendesítésén túl a jó alváshoz szükség van az elme elcsendesítésére is. Ha képtelen vagy abbahagyni a napi feladatokon való pörgést, különösen, ha hajlamos vagy a halogatásra, akkor nagyon nehéz lesz kikapcsolni. Egy nap 24 órából áll, melyet ideálisan érdemes beosztani munkára, kikapcsolásra és pihenésre. Ha ezek a dolgok összefolynak, egyik tevékenység sem lesz kielégítő. 

Ha túl sokat rágódsz a múlton és aggódsz a jövő miatt, ez szintén sok stresszt generál.

A belső zaj, a probléma felismerésével és kezelésével oldható csak meg. Nagyon jó, ha felismered mi okozza az alvás problémát, milyen dolgok miatt vagy nyugtalan feszült. Ha képessé válsz a zavaró gondolatok, érzelmi cunamik elcsípésére és megállítására, máris sokat tettél önmagadért.

A reiki gyakorlatok végzése alapvetően két módon tud segíteni neked.

Légzésfigyelés meditáció

1. Ülj kényelmesen egy széken vagy törökülésben a földön. A kezeket tedd az öledbe, tenyerek felfele néznek. Próbálj egy minél ellazultabb fizikai testhelyzetet felvenni.
2. Végezz lassú hasi belégzést orron át és a figyelmeddel kövesd a légzés útját az orrtól egészen a köldök alatti területig. Fontos hogy ne erőlködj, legyen ez egy természetes és minél jobban ellazult mély belégzés.
3. A kilégzés történjen a szájon keresztül, szintén lassan, erőlködés nélkül, érezd ahogy a kilégzéssel oldódik a benned lévő, fizikai és érzelmi feszültség.
4. Ismételd 2. és 3. lépést tetszés szerinti mennyiségen 5-10 percen át vagy akár hosszabban is ha kényelmes. Figyelj a testi érzetekre és hogy próbáld fenntartani a tudatos ellazult állapotot. Ha bármilyen kesze-kusza gondolat jut az eszedbe, egyszerűen ítélkezés nélkül tér vissza a légzés figyeléséhez és próbálj lazítani.

Ezt az egyszerű gyakorlatot beiktathatod a napi rutinodba, közvetlen a lefekvés előtt. Érdemes arra figyelned, hogy ne legyél túl kimerült, a gyakorlat erejét a rendszeresség biztosítja, akkor fogod elsősorban a hosszútávú hatásait tapasztalni, ha mindennap elvégzed. Az is előfordulhat, hogy eleinte nehéz a figyelmedet lekötve vagy túl gyakran kalandozol el, ez normális.

Energetikai kezelés

Ha tanultál reikit akkor az önkezelés kézpozíciók ismerete egy jó alapot ad arra vonatkozólag, hogy segíts önmagadon. A legfontosabb területek, amit mindenképp érdemes kezelned a tanden (küldök alatti terület) és vese területe mellett kiemelten a fej pozíciói. Ha rendszeresen kezeled önmagad megfigyelheted, hogy a homlok – halánték és a tarkó igényli a leghosszabb ideig az energetizálást. 

Az elalvásban különösen segít a homlok-tarkó pozíció, melyet a kineziológia is jól ismer. Harmonizálja a két agyféltekét és segít a belső egyensúly megteremtésében. Ez egy nagyon megnyugtató és biztonságot sugárzó érzés. A kineziológia szerint oldja a félelmet, egyenletessé teszi a légzést és segít kikapcsolni a hitrendszereket, gondolati blokkokat, stresszoldó, döntéseket támogató, tudatosság növelő, belső gátakat oldó pozíció.

Különös módon a reiki is alkalmazza ezt a pozíciót nem csak normál energia kezelésre, hanem a mentális kezelést is gyakran ebben a pozícióban végzik a mentális szimbólummal és valamilyen pozitív megerősítés használatával. 

Ha alkalmazod az eddig olvasott tippeket, remélem segítenek az alvásproblémád megoldásában.

TETSZETT A CIKK?

TÉGY MÁR MA A BELSŐ HARMÓNIÁD MEGTEREMTÉSÉÉRT!

Mire vagy kíváncsi?

Szerző:

Szabó Gábor

Szabó Gábor

A jikidenreiki.hu blog írója, terapeuta és tanár. Köszönöm, hogy elolvastad a bejegyzésem és remélem sikerült hasznos tippet adni a reikivel kapcsolatban. Kérdésed van? Fordulj bizalommal hozzám elérhetőségeimen.

gabor@jikidenreiki.hu
+36-70/414-0508

RENDELD MEG A SAJÁT PÉLDÁNYOD A KÉPRE KATTINTVA!

Tanfolyam időpontok

KÖVESS ENGEM

MEGOSZTÁS

Ha tetszett a bejegyzés, akkor kérlek oszd meg a barátaiddal is:

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: email
Megosztás itt: pinterest
Jikiden Reiki így szabadíts fel az elmét borító

TÖLTSD LE AZ INGYENES SEGÍTŐ ANYAGOKAT ÉS AZ AJÁNDÉK MEDITÁCIÓT!

Ez segít Neked megelőzni és kezelni a stressz és a zavaró gondolatok okozta pszichoszomatikus panaszokat. Felismerheted a problémáid gyökerét és ha napi 5-15 percet foglalkozol Önmagaddal, életed olyan pozitív irányba mozdul el, amit eddig elképzelni sem tudtál.

.

Ajándék ebook a reikiről

Jikiden Reiki 4 témakör 22 érdekes tény a reikiről borító

Íme egy érthető, a reiki témakörét lépésről-lépésre körüljáró, ugyanakkor sok exkluzív információt is tartalmazó anyag, mely garantáltan átfogó és hiteles hátteret ad erről a japán módszerről. Szerezd be most!