+36 70 414 0508 gabor@jikidenreiki.hu

Minden ember tart valamitől. Az életben számos olyan helyzet fordulhat elő, mely felboríthatja a jól megszokott komfortzónád és könnyen egy nem várt kihívásokkal kell szembenézned. Ez lehet egy munkahelyváltozás, egy jelentős változás az anyagi helyzetedben, netán fizikai egészség állapotod változik meg. Ez a legtöbb esetben negatív hatással lehet a jelen körülményedre, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy egy nehezebb helyzetből kell újra felállnod. Csak rajtad áll, hogy szorongásban éled le az életed vagy szembe nézel a rizikó faktorokkal kész megoldásokat keresve. Az alábbi tippek segíthetnek neked, hogy minél kevésbé uralkodjon el rajtad az aggódás, minél önfeledtebb lehessen az életed!

1. Az első lépés: mi az amitől tartasz?

Emberi természetünktől fogva tartunk az ismeretlentől a kényelmes életünket fenyegető kockázatoktól. Ezek az érzések gyakran nincsenek is a felszínen, csak mélyen elfojtva tárolódnak benned. Majd amikor amikor egy váratlan helyzetbe kerülsz ezek a rejtett programok életbe lépnek és különböző elfojtások leblokkolnak megakadályozva, hogy a legjobban dönts a kritikus szituációban.

Ezért a legfontosabb lépés a szorongás tárgyának feltárása. Ezt legkönnyebben egy ellazult relaxációs állapotban teheted meg. Figyeld meg milyen érzések, gondolatok, képek jönnek elő. Azonban szemlélőként csak figyeld meg őket és ne azonosulj velük! Így rájöhetsz, hogy nem egy ismeretlen óriásrém áll ellőtted, hanem egy kezelhető helyzet, amire találhatsz megoldásokat.

2. Mi lenne, ha…what-if1

A félelem gyakran azért blokkoló érzés mert a tehetetlenség érzésével párosul. Folytatva az előbbi gyakorlatot, lehet máris megoldások tucatjai jutnak eszedbe a megoldandó élethelyzeteddel kapcsolatban. Ez ad egy olyan esetleges forgatókönyvet a számodra, mely csökkenti a tehetetlenség érzésed és ezáltal megszűnik az elfojtásod.

3. Hiszen már sokszor bizonyítottál!

Bizonyára már kerültél nehéz helyzetbe, amikor egy komoly kihívással kellett szembenézned vagy egy felelős döntés hatással volt az életedre. Mit tettél a helyzet megoldása érdekében? Sok ember hajlamos a régebbi eredményét, sikerét elfelejteni, pedig az egészséges önbizalom és a pozitív életszemlélet nagyban növeli a helyzet megoldó képességed. Önmagad jól megismerve ráláthatsz gyengeségedre és erősségeidre, melyek magabiztosságot adnak, ha váratlan helyzetbe kerülsz és stresszhelyzetben kell jó döntéseket hozni.

4. Merjél segítséget kérni!

Sokan szoronganak, ha olyan helyzetbe kerülnek, amiről azt gondolják képtelenek megoldani. Amikor a stressz nyomása alatt vagy a tudatállapotod beszűkül és ekkor előfordulhat, hogy nem vagy képes teljesen átlátni a helyzeted. Miért nem kérsz segítséget? Vedd észre, hogy minden embernek vannak problémái, olyan helyzetek, amitől tart. Sokszor már csak azzal, hogy valakivel megosztod a problémád lekerül rólad az érzelmi feszültség, mely segít tisztázni és átlátni, hogy jelen pillanatban hol vagy.

Gyakran hangzik el a mondat, hogy bezzeg könnyű másoknak tanácsot adni! Élj ezzel a lehetőséggel! Biztosan vagy olyan családtagod, barátod, aki volt már hasonló helyzetben és képes hasznos megoldási javaslatot adni. Akkor se keseredj el, ha ilyet nem találsz. Ma az internet korában, könnyen találsz fórumokon hasonló helyzetben lévőket vagy olyan szakértőt, aki képes kimozdítani a nyomasztó helyzetből. Ezzel erősíted önmagadban a reményt és képes leszel a megoldáson is végigmenni, ha következetes maradsz.

5. Élj a mában és fogadd el a változást!

A félelmek és a különböző szorongások leggyakoribb oka, hogy nem élsz a jelenben. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a legtöbb idődet a múlt dolgain való rágódással vagy a még be nem következett félelmeid kivetítésével töltöd. Megkérdezted már magadtól, hogy miért fecsérled erre az időd megfeledkezve a jelen értékes percéről! Ez több szempont szerint sem gyümölcsöző:live in the present moment

Ahova helyezed a fókuszod, tudattalanul azokra a rezgésekre hangolódsz, azokat az eseményeket vonzod be. Ez egyaránt igaz mind a negatív, mind a pozitív dolgokra! Ezért az elme megtisztítása kulcsfontosságú!

A múlton rágódással, a jövőn aggódással egy csomó energiát vesztesz, melyet a jelen kihívásaiba is fordíthatnál. Ez nem azt jelenti nem kell soha levonni a tanulságot a múltból vagy a jövőbeli terveket szövögetni. Találd meg az egyensúlyt ebben.

Ugyanis a jelennel alakítod, teremted a jövőd. Ha energiát fektetsz a vágyaidba, odateszed magad a kihívások során, mi mást tehetnél még, mint elengeded az elvárásaid? Abszurdnak tűnhet, de ha megvan a befektetett munka és a pozitív szándék, innentől engedd meg, hogy az Univerzum “dolgozzon” érted.

Ha képes vagy bízni önmagadban, a felső intelligenciában rugalmasabbá válasz és könnyebben reagálsz a változásokra. Hiszen egyetlen biztos dolog van az életben: a változás. Talán a jelenben nem az elvárásaidnak megfelelően alakulnak a dolgok, de ha egy kis idővel visszatekintesz, megláthatod mit tanultál. Még az is lehet, hogy egy nehéz helyzetből sokkal pozitívabban jöttél ki, mint ahogy azt remélted.

6. A szándék ereje

Ne  utolsó sorban az is fontos, hogy felvállald életedért a felelősséget. Egészen addig, amíg másoktól várod a megoldást, tehetetlenül sodródsz az árral, ne várj sok jót az életedben. A félelmeid ezeket a belső bizonytalanságaid vetítik ki. Te döntöd el, hogy mit szeretnél elérni. Te határozod meg, hogy egy történésben a félelmet vagy a kihívást látod. Elfutsz vagy megkísérled megoldani. Ha a problémákra kihívásokként tudsz tekinteni, akkor kevésbé félelmetesek, kisebb mértékben kötnek meg  érzelmileg vagy mentálisan. Törekedj a megoldás megteremtésére, ne a problémán rágódj! Így óriási plusz energiád szabadul fel. A panaszáradat pedig hasonlóképp – sok értékes energiától von meg.

7. Az elme felszabadítása

freethemindAmikor szembenézel a félelmeinkkel, akkor meglátod a személyiséged rejtett oldalát is, amit nem feltétlenül kellemes. Talán szégyelled is a gyengeséged. Ha reálisan gondolkodsz, beláthatod, hogy mindenkinek vannak hibái, rejtetten futó félelem programjai. Az egyetlen különbség az, hogy ki az aki szembe mer nézni önmagával vagy a sodródást választja. Ha az őszinte önvizsgálatot választod, életed egyre tudatosabbá válik, egyre kevésbé fognak hatni rád a negatív programok felszabadítva az elméd.

Az elme megismerésére nagyon sok módszer létezik, így segíthet a reiki éppúgy mint a regressziós hipnózis, a meditáció rendszeres gyakorlása vagy a spirituális választerápia, stb. A lényeg, hogy megtaláld a számodra ideális módszert és azt rendszeresen alkalmazd. Nyugodj meg, az élet nem áll meg, számos olyan rejtett erőforrásod van, amiről csak megfeledkeztél, amíg a félelmeiddel foglalatoskodtál. Bármikor dönthetsz: tovább táplálod a lelked mélyén elhatalmasodó félelmet, vagy feltárod és a megoldásra koncentrálsz. A döntés a te kezedben van!

 

Tetszett a cikk? Tégy már ma a belső harmóniád megteremtéséért!

Ajándék ebook a reikiről

Töltsd le ezt az ingyenes minikönyvet, mely lerántja a titkot a reikit övező legendákról!

Íme egy érthető, a reiki témakörét lépésről-lépésre körüljáró, ugyanakkor sok exkluzív információt is tartalmazó anyag, mely garantáltan átfogó és hiteles hátteret ad erről a japán módszerről.

Szerezd be most!

Név:
Adatkezelési szabályzatot elfogadom.
Beleegyezem a hírlevelek fogadásába.

Köszönöm az érdeklődésed! Az ingyenes tájékoztató anyagot hamarosan megtalálod a postafiókodban.

Töltsd le az ingyenes segítő anyagokat és az ajándék meditációt!

Ez segít Neked megelőzni és kezelni a stressz és a zavaró gondolatok okozta pszichoszomatikus panaszokat. Felismerheted a problémáid gyökerét és ha napi 5-15 percet foglalkozol Önmagaddal, életed olyan pozitív irányba mozdul el, amit eddig elképzelni sem tudtál.

 

Név:
Adatkezelési szabályzatot elfogadom.
Beleegyezem a hírlevelek fogadásába.

Köszönöm az érdeklődésed! Az ingyenes tájékoztató anyagot hamarosan megtalálod a postafiókodban.