+36 70 414 0508 gabor@jikidenreiki.hu

Meditálni mindenki tud. Amikor önkéntelenül elrévedsz például egy szép tájban vagy belefeledkezel egy történésbe akaratlanul lépsz az elme üres állapotába. Ennek aktív, tudatos formája a meditáció. Akár hatékonyabban szeretnél kezelni, akár spirituálisan szeretnél fejlődni, egyaránt részesülsz a reiki meditáció áldásos hatásából. Ebben a cikkben a japán megközelítési módot szeretném bemutatni, és saját tapasztalataimat megosztani, mely remélem segíteni fog téged, hogy még mélyebb tapasztalatokat szerezz a reikivel.A meditációra sokan gondolnak úgy, mint egy “agykikapcsoló”, feltöltő tevékenységre, noha ennél sokkal többről van szó. A meditáció nem csupán az elme lecsendesített állapotáról szól, hanem szorosan kapcsolódik a testtartáshoz, a légzéshez és az energetikai rendszerhez is. Ezek mind kölcsönhatásban vannak, amikor meditálsz. Ha például megtörik az egyenes testtartásod, az hatással lesz a légzésritmusodra, mely kihat az energiaáramlásra. Ugyanígy egy zavaró gondolat vagy érzelem nemcsak kibillent az egyensúlyi állapotból, hanem hatással lesz a légzésedre és a testedre.

Alappillérek a meditációban

seiza a reiki meditáció alappilléreA reiki meditáció során az egyik legfontosabb alap a kényelmes, de egyenes testtartás. Bár lehetséges akár széken ülve is meditálni, személyes tapasztalatom az, hogy minőségi javulást hoz, ha a seiza ülést választod. Ez elsőre kényelmetlennek tűnhet, de valójában nagyon kényelmes, melyet kis gyakorlással tökéletesíthetsz.

A seiza ugyanis automatikusan egyenesen tartja a hátat, nem engedve, hogy begörnyedj, így segíti a természetes és könnyed légzést. Ha érzékeny vagy a saját finomenergiádra, azt is megfigyelheted, hogy pusztán a seiza üléssel segítheted a finomenergia áramlást a testedben. Nem véletlen, hogy Hayashi sensei korában a kezelőágyak igen alacsonyak voltak és a gyakorlók seiza ülésben adták a reikit a kliensnek. A seiza ma is igen gyakori Japánban, ahol az emberek többet ülnek így a földön, mint a széken.

breathing-exercise a légzés fontossága reiki meditáció soránA másik esszenciális része a reiki meditációnak a légzés és a fókusz. A légzés szabályozásával képes vagy a fókuszod irányítására. Ezt legegyszerűbben a lélegzet aktív figyelésével / követésével érhető el.

Amikor a légzésed egyenletessé és méllyé válik, spontán megérezheted nemcsak az életenergia áramlást, hanem a különböző energiaközpontok elhelyezkedését is a testedben, melyet a mindennapos tevékenység során nehezebb tudatosítani.

A reikiben meditációban kiemelt fontossága van a tanden pontnak, mely az energia gyűjtőpontja. A japán eredetű tanden szó megegyezik a kínai Tan Tien (vagy: dan tian) szóval, melyet az “elixír területének” is hívnak.  Ezt a területet úgy találjuk meg, ha a köldöktől képzeletben 3 ujjnyit lefele haladunk.

A reiki meditáció során minél jobban ellazulunk és minél természetesebb a légzés, annál könnyebb “rátalálni” erre a területre. Figyelve a légzésünket megfigyelhetjük, hogy a meditáció során egyre több és több energia halmozódik fel ezen a területen, mely szétterjed a testben.

gassho a reiki meditációbanA reikiben gyakorolt meditáció másik fókusz pontja a gassho, melynek jelentése “a tenyerek egymás felé néznek”. Ez a tartás egy rituális “imádság” vagy “imádkozó kéz” gesztus, mely a legalapvetőbb és leggyakrabban használt mudra (kéztartás) a buddhista gyakorlatban. Különösen ha kaptál már kaptál már reiki beavatást, igen könnyen megfigyelheted az energia jelenlétét bizsergés vagy az egyre erősödő melegedés formájában.

Mennél több időt töltesz e tartásban, különösen ha azt seiza pózban teszed annál erősebbé válik az energia áramlás a kezedben, és egyre jobb lesz a kezed energiaérzékelő képessége is. Ennek magyarázata az, hogy az egymás felé néző tenyerekből jövő energia tisztítja a tenyér csakrát, melynek eredménye az erősebb energia érzet.

Mit nyersz a reiki meditáció rendszeres gyakorlásával?

  • rávezet az egyenes, ám ellazult testtartásra, mely természetessé válik
  • a légzéssel és a fókusz megtartásával képes leszel megtisztítani az elméd a zavaró gondolatoktól és érzelmektől
  • ezen állapotot egyre hosszabban képes leszel fenntartani a mindennapokban is
  • feltölt energiával, lelki békét és nyugodtságot ad
  • erősíti és tisztítja az aurád
  • aktívan támogatja a spirituális fejlődést, a képességek felébredését
  • erősebben jön a kezedből a reiki energia
  • a tenyered érzékenyebbé válik a különböző érzetekre a reiki kezelés során

 

A felsoroltak rávilágítanak a meditáció fontosságára és elválaszthatatlanságára a mindennapos gyakorlástól, melyre érdemes legalább napi min. 15-30 percet rászánni. A meditáció napi rutinná válva belső igényeddé fog válni az elvonulás lelki szentélyedbePozitív hatása elkísér a nap 24 órájában. A végső cél nem más, mint a tökéles belső béke és üresség állapotának megtapasztalása és fenntartása, melyből semmi sem tud kibillenteni. Ezt a buddhizmusban Anjin Ryu Mei-nek hívják.

A technika helyes végzéséről a reiki tanfolyamon kapsz felvilágosítást illetve Frank Arjava Petter: This is reiki c. könyvében találhatsz bőséges útmutatót és magyarázatot az önálló gyakorláshoz.

Reikit tanulnál? Vedd fel velem a kapcsolatot! Kérdésed van? Írj bátran!

4 témakör, 22 érdekes tény a reikiről...

amiről eddig félrevezettek az interneten és a reikis könyvekben!

Az elmúlt 25 évben rengeteg anyag jelent meg a reikiről, melyek sokszor ellent mondanak egymásnak. Felteheted a kérdést: mi az ami igaz és hogy tudnék ennek jobban utánanézni?

Töltsd le ezt az ingyenes minikönyvet, mely 4 átfogó témakört és 22 izgalmas tény magyarázatát foglalja magába!

Név:
Adatkezelési szabályzatot elfogadom.

Köszönöm az érdeklődésed! Az ingyenes tájékoztató anyagot hamarosan megtalálod a postafiókodban.