+36 70 414 0508 gabor@jikidenreiki.hu

Mindannyian szereztünk már sérüléseket a múltban, így jogos a kérdés: hogyan engedd el a múltat? Mi az, ami fáj és már nem tudod megváltoztatni, milyen dolgok bünteted önmagad vagy épp milyen sérelem ért, amit tüskeként a mai napig hordozol? Gyakran mondják mások: “tedd már le végre a terhet!”, Egészen addig, amíg erős érzelmi hatás van a fájdalmadon, a racionális megbocsátás, a másra gondolás, “Ó túl vagyok ezen!” racionalizálás nem igazán működik vagy csak a felszínen… azonban hamar észreveheted, hogy egészen kis impulzus hatalmas érzelmi vihart képes vetni. Miként engedd el a múltad, hogy lehessen jövőd?

Az idő nem gyógyít érzelmi fájdalmat, neked kell megtanulni, hogyan engedd el.
Roy T. Benett

Miért olyan nehéz elengedni a múltat?

Nem könnyű a “képtelen vagyok elengedni a múltat” érzésből szabadulni, ennek oka elsősorban az, hogy érzelmi viszonyod átrendeződése, fókuszod új pontra áthelyezése komoly változásokat hozhat az életben, aminek tudat alatt ellenállsz. Vizsgáltad már, hogy elengedni a múltat a hiedelmeid tükrében mekkora potenciált rejt?

Ki lehetsz, ha már nem vagy foglya a múltbeli címkéknek, ítéleteknek, milyen új identitást építhetsz fel? Ki voltál a múltban, ki vagy most és mivé válsz? Tehát elengedni a múltat nem csak a fájdalmadhoz kapcsolódó érzelmek viszonyát jelenti, hanem azt is, hogy már ma egy új ember lehetsz, amihez természetesen szükséges önismereti munka.

Ha nem tudod elengedni a múltat, akkor az is lehet az ok, hogy elakadtál a gyászfolyamatban, a múltbeli történés feldolgozásában. Lehet viharosan, sok veszekedéssel ért véget a kapcsolatod vagy épp mai napig nem tértél észhez a hirtelen munkahelyi leépítésből és önmarcangoló módon az okokat keresed miért rúgtak ki. Lehet nem volt alkalmad igazán kiönteni a lelked és önmagad képtelen megbirkózni az érzelmi teherrel a rád terhelődő új kihívásokkal.

Ugyanakkor az is lehet, hogy nem elengedni a múltat egyfajta rejtett előnnyel járhat:  lehetsz mártír, áldozat, szerencsétlen, akit sajnálatot, törődést, segítséget és figyelmet kap. Arcátlanul hangzik? Milyen lenne az életed, ha nem kapnál múltban történt negatív események miatt együttérzést, hiányozna ez? Milyen más pozitív megerősítést, kapcsolódást kaphatnál ehetett?

Miért fontos a múlttal való munka?

A múlt óhatatlanul kihat a jelenedre. Ha nem vagy képes tanulni a múltadból, akkor újra és újra ugyanazokat a hibákat követed el a párkapcsolatodban, az életed legkülönbözőbb területein, mely leckét addig kapod, míg meghaladod a hibád. Talán te ismered a Megyek az utcán… c. rövid történetet. Miért tanuld meg elengedni a múltat és kezelni az eseményekhez kapcsolódó érzelmeket? Mert, ha nem teszed, negatív hatása aláássa az életed.

1 A múltbeli nehézségek, kudarcok, csalódások vagy épp a felgyülemlett harag rendkívül káros az egészségedre, mely folyamatos stressz, szorongás, álmatlanság, depresszió, önértékelési zavar formájában tör a felszínre. De az is lehet a tested elhízással, anorexiával válaszol az érzelmi egyensúlytalanságodra, ami igen gyakori nők között. Míg férfiak pl. inkább fordulnak az alkohol, számítógépes játék függés felé. De más függőség is mutathatja, hogy valami nincs rendben a lelkeddel.

2. A múlthoz való görcsös ragaszkodás teljesen meggátolja, hogy a jelenben élj és éld annak örömeit és így boldog jövőt teremts magadnak. Ha benne ragadtál a komfortzónádban, ha az életedben nem történik változás, nincs fejlődés bármennyire is vágysz rá (a felszínen), akkor bizony a béklyók kötnek le, amivel foglalkoznod kell.

3. Emberi kapcsolataid minősége megmutatja milyen az érzelmi kapcsolatod önmagaddal és másokkal. Ha túl sok konfliktus, érzelmi teher, függőség, netán erőszak van jelen, ez vészjelzés az azonnali cselekvésre és a múltbeli minták megváltoztatására!

4. Ha az életed csak elfolyik, mint kezeid között a homok, szintén itt az idő, hogy változtass. Képes vagy elengedni a múltat, ha a fókuszodat ismét a jelenre helyezed, célokat fogalmazol és azt következetesen végre is hajtod, a siker elkerülhetetlen lesz. Ha önmagadnak a saját élete nem fontos, akkor kinek? Miért élsz? Meddig akarod a múlt sebeit nyalogatni?

Hogyan engedd el a múltat gyakorlati lépések

A tüskék feldolgozása több szálon történhet: egyrészt szükséged lesz tudatos szembenézésre, amihez alább adok tippeket. Másrészt, ha úgy érzed, hogy az érzelmi nyomás túl intenzív ahhoz, hogy most racionálisan szembenézz próbáld ki a reiki kezelést! Ez segíteni fog lecsendesíteni az elmét és kitisztítani a zavaró érzéseket.

Kezdetben az is segíthet, ha beszélsz valakivel róla, egyszerűen hagyod hogy mások szeressenek és nem fordulsz magadba. Életminőségeden sokat javít, ha elkezdesz sportolni, kitakarítod, átrendezed a lakásod, új, szokatlan dolgokat próbálsz ki, nem törődsz azzal, más mit gondol.

Mindazonáltal az önismereti, a konkrét tudatos feldolgozást nem spórolhatod meg, néhány segítő tipp elindíthat a változás útján:

1. Idő: Ahogy a mondás tartja, Róma sem egy nap alatt épült fel, így ha érzelmi trauma ér, szükséges türelmes lenned magaddal. Nem teríthetsz szőnyeget a problémára, az attól még ott lesz. Ahogy azonban telik az idő és távolodsz a fájó eseménytől úgy lesz könnyebb és képes leszel kívülről látni, kevesebb érzelmi felindulással.

2. Viszonyod a traumához: ragaszkodhatsz a múltbeli fájdalomhoz, hogy téged ez mennyire érint és cipelheted ennek érzelmi terhét évtizedeken át vagy tekinthetsz rá úgy is, mit tanultál meg ebből? Ha túljutsz a nehézségen, mennyivel több ember leszel, mennyivel fejlődik a probléma megoldó képességed, milyen új személyiségjegyeket, megoldási képességeket tudsz kifejleszteni, amire a probléma nélkül minden bizonnyal nem lettél volna képes. Így milyen lehetőségek jöhetnek az életedbe?

3. Milyen konkrét dolgot teszel azért, hogy ne kövesd el újra a hibát? Minden élethelyzetben a személyes felelősség felvállalása a történtekért esszenciális. Bár lehet, hogy nem voltál a hunyó, de te döntéseid, cselekedeteid révén te is részese voltál a történetnek. Képes vagy felülről nézni az eseményt, mit tanultál meg ebből?

4.Munka az érzésekkel! Milyen félelmek gátolnak, hogy új utakra lépj? Félsz a jövőtől, a “mi lesz ha” érzéstől, ha újra sérülést szerzel? Mekkora energiát akarsz adni az aggodalmadnak? Kontrollálni akarod az életed minden lépését? Mered vállalni, hogy nem vagy tökéletes és esetleg ismét hibázol?

5. Segíthet, ha szertartást végzel! Gondold végig, idézd fel a múltbéli eseményt, ami gúzsba köt, milyen érzelmek kapcsolódnak hozzá? Hol jelentkezik ez a fojtogató érzés? Meg tudod nevezni mit érzel, ezt kell majd elengedned! Ha szoktál meditálni egy vizualizációs gyakorlat keretében egy képzeletbeli karddal vagdosd le a fájdalom szálakat és égesd el egy képzeletbeli máglyán, majd töltsd fel magad arany fénnyel és érezd, hogyan könnyebbülsz meg.

Lehet néhányszor meg kell ismételned a gyakorlatot, amíg teljesen jól leszel. Fejezed ki a hálád azért, hogy túljutottál rajta és megbocsátasz önmagadnak és másnak és nyilvánítsd ki önmagadnak, hogy tovább haladsz és nem ragaszkodsz tovább a múltbeli sebedhez. Ez sokat segíthet.

A múlttal való munka nem mindig egyszerű és van úgy, hogy nehéz szembenézni önmagunkkal, tetteinkkel vagy mások esendőségeivel. Azonban légy tudatában, ha nem köt a múltad szabadabban haladhatsz a jelenben és ez megteremteni a boldog jövőt és bizonyítéka annak, hogy képes vagy elengedni a múltat.

Tetszett a cikk? Tégy már ma a belső harmóniád megteremtéséért!

Tudni akarom, mit tehetek önmagamért!

Ajándék ebook a reikiről

Töltsd le ezt az ingyenes minikönyvet, mely lerántja a titkot a reikit övező legendákról!

Íme egy érthető, a reiki témakörét lépésről-lépésre körüljáró, ugyanakkor sok exkluzív információt is tartalmazó anyag, mely garantáltan átfogó és hiteles hátteret ad erről a japán módszerről.

Szerezd be most!

Név:
Adatkezelési szabályzatot elfogadom.
Beleegyezem a hírlevelek fogadásába.

Köszönöm az érdeklődésed! Az ingyenes tájékoztató anyagot hamarosan megtalálod a postafiókodban.

Töltsd le az ingyenes segítő anyagokat és az ajándék meditációt!

Ez segít Neked megelőzni és kezelni a stressz és a zavaró gondolatok okozta pszichoszomatikus panaszokat. Felismerheted a problémáid gyökerét és ha napi 5-15 percet foglalkozol Önmagaddal, életed olyan pozitív irányba mozdul el, amit eddig elképzelni sem tudtál.

 

Név:
Adatkezelési szabályzatot elfogadom.
Beleegyezem a hírlevelek fogadásába.

Köszönöm az érdeklődésed! Az ingyenes tájékoztató anyagot hamarosan megtalálod a postafiókodban.

Pin It on Pinterest